captcha Fyll inn koden i feltet under:

Tilbakemelding

Nan Furu-Bolstad produktgruppesjef i Bakehuset

Grove grep i småvarehylla

Norske forbrukere etterlyser flere grove varianter av bakervarer i småvarehylla. Det har Bakehuset gjort noe med, og 19. september skjer det drastiske endringer i sortimentet i butikk.

– Ved å ha et større utvalg grove og nøkkelhullsmerkede produkter blir det enkelt å velge sunnere, sier Nan Furu-Bolstad, produktgruppesjef i Bakehuset.

Fokus på nøkkelhull

En forbrukerundersøkelse gjennomført av Bakehuset i april i år viser at 51 prosent mener det er viktig å ha et stort utvalg sunne produkter i småvarehylla. Bare 8 prosent er svært godt fornøyd med dagens grove sortiment.

– En av årsakene til ikke å kjøpe små bakervarer er at produktene oppfattes som usunne, og dette har vi tatt tak i ved å gjøre noen grove grep, sier Furu-Bolstad.

Nøkkelhull har tidligere ikke hatt fokus i småvarehylla, men med denne lanseringen er det nå 7 produkter som er nøkkelhullsmerket. Antall grove eller ekstra grove produkter går fra 1 til 7.

I det nye småvareutvalget er det også tatt høyde for at forbrukerne etterlyser et større utvalg spiseklare produkter, og at de ønsker produkter med tydeligere smaker. Bakehuset tilbyr nå tre fylte, grove og nøkkelhullsmerkede produkter, både milde og sterke.

Nyhetene i småvarehylla:

Collage alle nyheter bilder små

Grove grep miljøSmåvarer_grove grepBAKEHUSET_1006__26